Wat je zegt ben je niet zelf

Hoewel we leven in een sterk individualistische maatschappij zijn er toch grote overeenkomsten in wat we doen en denken. Dat we individuen zijn is slechts een illusie; feitelijk zijn we kuddedieren in hart en nieren. Ik maakte een database van het kuddegedrag dat mensen op social media vertonen. Het beeldmateriaal van 58 hypes, rages en trends die ik online signaleerde bundelde ik in een boek.

 

PechaKucha Night Breda

 

Mijn afstudeerproject is begonnen bij het ontwikkelen van het project #CALVINKLEIN. Vertrokken vanuit mijn eigen fascinatie naar het postgedrag op social media in onze huidige samenleving. Een soort zoektocht, maar ook worsteling naar onze eigen ware identiteit die we proberen te ontwikkelen en te verspreiden via onze social media kanalen. Mijn onderzoek resulteerde in een behang-ontwerp van maar liefst vijftig mannen die poseren in hun Calvin Klein onderbroek en dit graag deelden op hun social media kanaal Instagram.

 

 

 

Real-life ervaring moeten worden vastgelegd door foto of video. We fotograferen of filmen vaak liever (alvast voor later) dan dat we daadwerkelijk genieten van onze real-life momenten. Tijdens dit onderzoek ontwikkelde ik een nieuw portret van de huidige Mona Lisa.

 

Afstudeerwerk 2017 AKV St. Joost / Graphic Design